Сторінка 1

субота, 26 листопада 2016 р.

Об'єкти програм з графічним інтерфейсом

Увага! Під час роботи з комп'ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм.
Види навчальної діяльності
Обговорюємо
  1. Які елементи належать до графічного інтерфейсу програм?
  2. Які події у програмі можуть бути пов'язані з цими елементами?
  3. Які є способи створення об'єктів графічного інтерфейсу в середовищі програмування?
  4. Що таке інтерфейс користувача?
    Діємо разом
    • Вправа 1. Створіть найпростішу програму з графічним інтерфейсом користувача, яка буде виводити у вікні повідомлення "Hello, world!". Використайте одне із середовищ програмування для мови програмування Python. Програмний код такий:
    # підключення модуля віконного графічного інтерфейсу користувача
    import tkinter
    # створення вікна програми
    main = tkinter.Tk()
    # надання імені заголовку вікна програми
    main.title('Моя перша програма')
    # створення текcтового напису
    label = tkinter.Label(text='Hello World!')
    # розміщення напису на головній формі
    label.pack()
    # запуск опрацювання подій програми
    main.mainloop()
    
    1. Ознайомтесь із текстом програми, звернувши увагу на коментарі перед кожною командою у коді, які записуються після символу #
    2. Змініть розміри вікна повідомлення. Закрийте вікно повідомлення.
    3. Збережіть файл з іменем hello.py.
    • Вправа 2. Створіть програму в одному із середовищ програмування для мови програмування Python, за допомогою якої у вікні повідомлення буде виводитися цитата академіка В.М.Глушкова
    Людина, яка у ХХІ столітті не вмітиме користуватися комп'ютером, буде подібна до людини ХХ століття, що не вміє ні писати, ні читати.
    У файлі hello.py з попередньої вправи змініть програмний код:
    main.title('Цитати видатних людей')
    label = tkinter.Label(text='Людина, яка у ХХІ столітті не вмітиме користуватися комп\'ютером, буде подібна до людини ХХ століття, що не вміє ні писати, ні читати.')
    1. Запустіть файл програми на виконання і переконайтеся, що на екрані ви отримали потрібне вікно з цитатою. 
    2. Закрийте вікно повідомлення та збережіть файл з іменем quotes.py.
    Працюємо в парах
    • Визначте декілька аргументів, які підтверджують, що навчальне середовище програмування Sсratch підтримує подійно-орієнтоване програмування.
    Виконуємо самостійно
    • Завдання 1. Ви хочете застосувати власний комп'ютер для планування діяльності своєї родини. Сплануйте та створіть програму в одному із середовищ для Python, після запуску якої у вікні з'являтиметься повідомлення, актуальне для вашої родини, наприклад, нагадування про день народження, важливу подію, заплановане завдання тощо.
    • Завдання 2. Створіть програму в одному із середовищ для Python, після запуску якої з'являтиметься вікно з описом понять цього уроку: проект, екранна форма, інтерфейс користувача тощо. 
    Домашнє завдання
    • Опрацювати підручник: §16 с. 111-113