Види навчальної діяльності
Обговорюємо
- Які елементи належать до графічного інтерфейсу програм?
- Які події у програмі можуть бути пов'язані з цими елементами?
- Які є способи створення об'єктів графічного інтерфейсу в середовищі програмування?
- Що таке інтерфейс користувача?
Діємо разом
- Вправа 1. Створіть найпростішу програму з графічним інтерфейсом користувача, яка буде виводити у вікні повідомлення "Hello, world!". Використайте одне із середовищ програмування для мови програмування Python. Програмний код такий:
# підключення модуля віконного графічного інтерфейсу користувача
import tkinter
# створення вікна програми
main = tkinter.Tk()
# надання імені заголовку вікна програми
main.title('Моя перша програма')
# створення текcтового напису
label = tkinter.Label(text='Hello World!')
# розміщення напису на головній формі
label.pack()
# запуск опрацювання подій програми
main.mainloop()
- Ознайомтесь із текстом програми, звернувши увагу на коментарі перед кожною командою у коді, які записуються після символу #.
- Змініть розміри вікна повідомлення. Закрийте вікно повідомлення.
- Збережіть файл з іменем hello.py.
- Вправа 2. Створіть програму в одному із середовищ програмування для мови програмування Python, за допомогою якої у вікні повідомлення буде виводитися цитата академіка В.М.Глушкова:
Людина, яка у ХХІ столітті не вмітиме користуватися комп'ютером, буде подібна до людини ХХ століття, що не вміє ні писати, ні читати.
У файлі hello.py з попередньої вправи змініть програмний код:
main.title('Цитати видатних людей')
label = tkinter.Label(text='Людина, яка у ХХІ столітті не вмітиме користуватися комп\'ютером, буде подібна до людини ХХ століття, що не вміє ні писати, ні читати.')
- Запустіть файл програми на виконання і переконайтеся, що на екрані ви отримали потрібне вікно з цитатою.
- Закрийте вікно повідомлення та збережіть файл з іменем quotes.py.
Працюємо в парах
- Визначте декілька аргументів, які підтверджують, що навчальне середовище програмування Sсratch підтримує подійно-орієнтоване програмування.
Виконуємо самостійно
- Завдання 1. Ви хочете застосувати власний комп'ютер для планування діяльності своєї родини. Сплануйте та створіть програму в одному із середовищ для Python, після запуску якої у вікні з'являтиметься повідомлення, актуальне для вашої родини, наприклад, нагадування про день народження, важливу подію, заплановане завдання тощо.
- Завдання 2. Створіть програму в одному із середовищ для Python, після запуску якої з'являтиметься вікно з описом понять цього уроку: проект, екранна форма, інтерфейс користувача тощо.
Домашнє завдання
- Опрацювати підручник: §16 с. 111-113