Сторінка 1

понеділок, 28 листопада 2016 р.

Створення проекту в Lazarus: компіляція, виконання

Увага! Під час роботи з комп'ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм.
Види навчальної діяльності
Обговорюємо
  1. Які елементи належать до графічного інтерфейсу програм та які події у програмі можуть бути пов'язані з ними?
  2. Чому середовище Lazarus можна віднести до середовищ подійно-орієнтованого програмування?
  3. Чому створений проект у середовищі Lazarus складається з декількох файлів і папок?
  4. Яке призначення має екранна форма у проекті, створеному в середовищі Lazarus?
  5. Які властивості можуть мати об'єкти в проекті, створеному в середовищі Lazarus? Як можна змінити значення властивостей?
    Діємо разом
    • Вправа 1. Завантажте та виконайте проект Маса тіла. Введіть дані, необхідні для виконання проекту, та проаналізуйте результат його виконання.
    1. Відкрийте середовище програмування Lazarus
    2. У меню Проект оберіть вказівку Відкрити проект:
    3. У папці проекту Маса тіла відкрийте файл проекту project1.lpi.
    4. Запустіть проект на виконання (F9). 
    5. Введіть у пропоновані поля свій зріст у сантиметрах і масу в кілограмах:
    6. Натисніть на кнопку Розрахунок, щоб перевірити показники співвідношення своєї маси та зросту. Проаналізуйте отриманий результат.
    7. Закрийте вікно форми проекту. У вікні повідомлення про завершення виконання проекту натисніть Гаразд:
    8. Завершіть роботу з проектом. Для цього в меню Проект оберіть вказівку Закрити проект.
    9. Завершіть роботу із середовищем Lazarus. Для цього у вікні Майстер проектів оберіть Вийти з Lazarus:
    • Вправа 2. Створіть проект, після запуску якого у вікні Перша програма виводиться повідомлення Ура! Запрацювало!
    1. Створіть папку проекту Перша програма.
    2. Намалюйте модель розміщення об'єктів графічного інтерфейсу програми.
    3. Після запуску середовища Lazarus, збереження проекту, перейдіть на екранну форму проекту.
    4. У вікні Інспектора об'єктів для форми оберіть властивість Caption (Підпис), і встановіть для неї значення Перша програма
    5. На панелі компонентів Standard оберіть інструмент, за допомогою якого створюється напис на формі:
    6. Натисніть у місці форми, де ви хочете розмітити напис
    7. У вікні Інспектора об'єктів для напису оберіть властивість Caption (Підпис), і встановіть для неї значення Ура! Запрацювало! Перевірте, чи змінився напис Label1 (Позначка1) на введений текст.
    8. Змініть значення властивості Font (Шрифт)
      вказавши назву шрифту, накреслення та розмір
    9. Збережіть зміни у проекті. Запустіть його на виконання (F9). Закрийте усі вікна середовища Lazarus.
    Працюємо в парах
    • Запустіть на виконання проект Чарівна скриня. Поміркуйте, які компоненти графічного інтерфейсу могли бути використані при його складанні, які значення їх основних властивостей. Переконайтесь у правильності своїх здогадок, відкривши проект у середовищі Lazarus.
    Виконуємо самостійно
    • Завдання 1. Ваш молодший брат любить довго засиджуватися за комп'ютером. Створіть програму в одному із середовищ програмування мовою Python, після запуску якої з'являтиметься вікно з повідомленням про необхідність дотримання часу роботи за комп'ютером. Створіть аналогічну програму в середовищі Lazarus. Визначте: 
      • скільки часу ви витратили на розробку кожної із програм, поміркуйте, чому зафіксовані значення часу розробки програми є різними;
      • вікно якої екранної форми проекту більше б зацікавило молодшого брата і чому.
    • Завдання 2. Створіть програму у середовищі Lazarus, після запуску якої на екранні формі буде відображатися календар на поточний місяць, наприклад, на грудень 2016 р. Скористайтеся графічною підказкою:
    Домашнє завдання
    • Опрацювати підручник: §16 с. 113-119