Сторінка 1

суботу, 3 грудня 2016 р.

Поняття про метод і вікна повідомлень

Увага! Під час роботи з комп'ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм.
Види навчальної діяльності
Обговорюємо
  1. Що таке метод?
  2. Як записується виклик методу до обраного об'єкта?
  3. Як використання методів спрощує роботу з кількома формами в проекті?
  4. Для чого використовують вікна повідомлень при складанні програм із графічним інтерфейсом?
Діємо разом
  • Вправа 1. Розробіть проект Довідник з фізики, у якому головна форма матиме вигляд, як на малюнку.
    Для кожної з кнопок форми налаштуйте обробку події натиснення кнопки так, щоб натиснення кнопки Завершити викликало закриття вікна форми, а за допомогою кнопок Теплопровідність, Конвекція та Випромінювання - викликалися вікна з поясненнями відповідного типу теплообміну так, що доки вікно з поясненням не закрите, до головної форми перейти не можна. 
  1. У середовищі Lazarus створіть проект. Змініть значення властивостей Caption і Font об'єкта Form1.
  2. У вікні дизайнера форми Form1 додайте об'єкти і задайте значення для властивостей Caption і Font цих об'єктів:
  3. Додайте до проекту форму Form2, розмір якої відповідає розміру головної форми.
  4. На формі Form2 розмістіть два написи і задайте для них значення відповідних властивостей:
  5. Додайте до проекту форми Form3, Form4, які містять написи щодо інших понять і задайте значення властивостей подібно як на формі Form2.
  6. Розмістіть вікна додаткових екранних форм під головною формою. Збережіть проект і всі його файли.
  7. Перейдіть до редактора тексту головної форми Unit1 і після вказівки Implementation (Впровадження) введіть програмний код:
  8. implementation
    uses Unit2, Unit3, Unit4;
  9. Перейдіть у вікно дизайнера форми Form1. Двічі натисніть на кнопці Теплопровідність.
  10. У вікні редактора коду додайте виклик методу ShowModal для форми Form2.
    procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
    begin
      Unit2.Form2.ShowModal;
    end;
  11. Виконайте аналогічні до пунктів 8-9 для кнопок Конвекція та Випромінювання, за якими будуть відкриватися відповідні екранні форми.
  12. Додайте метод Close, який викликається натисненням кнопки Завершити, як показано на скріншоті.
  13. procedure TForm1.Button4Click(Sender: TObject);
    begin
      Form1.Close;
    end;
  14. Запустіть проект на виконання. Перевірте дії, які виконуються під час настання подій для об'єктів екранних форм.
  • Вправа 2.Створіть програму мовою Python в одному із середовищ програмування, яка виводитиме повідомлення в окремому вікні. Проаналізуйте програмний код і збережіть у файлі з іменем helloagain.py:
# підключення модуля віконного графічного інтерфейсу користувача
import tkinter
# підключення модуля вікна повідомлення
import tkinter.messagebox
# обробка події натиснення кнопки
def button_click():
    # створення вікна повідомлення
    tkinter.messagebox.showinfo('Робота кнопки', 'Привіт знову!')
# створення вікна програми
main = tkinter.Tk()
# створення текстового напису
label1 = tkinter.Label(text='Привіт світ!')
# розміщення напису на головній формі
label1.pack()
# створення кнопки та її розміщення на головній формі
button = tkinter.Button(main, text='Натисни мене!', command=button_click)
# розміщення кнопки на головній формі
button.pack()
# запуск обробки подій програми
main.mainloop()
Працюємо в парах
  • Поміркуйте, які переваги й недоліки різних способів зміни значень властивостей об'єктів у середовищі Lazarus.
Виконуємо самостійно
  • Завдання. Розробіть проект Табло, у якому на формі відображатимуться написи із символом «*» і дві кнопки із цифрами 1 і 2. Після натискання кнопки із цифрою 1 або 2 на табло зникатимуть деякі із зображених символів, а залишатимуться ті, що відтворюють обрану на кнопці цифру.
Домашнє завдання
  • Опрацювати підручник: §18 с. 124-126