Види навчальної діяльності
Обговорюємо
- Як у середовищах програмування можна використовувати вікна повідомлень?
- Які типи вікон повідомлень можна використати? У яких ситуаціях?
Діємо разом
- Вправа. Розробіть проект Тест з біології, у якому на екранній формі Кровоносна система розміщений напис: Кров виносить із клітин продукти розпаду, що утворюються в результаті їх життєдіяльності, та дві кнопки: Погоджуюсь, Не погоджуюсь.Якщо натиснута кнопка, що підтверджує істинність твердження, то з'являється вікно,а якщо кнопка Не погоджуюсь - то вікно
- У середовищі Lazarus створіть проект. Змініть значення властивості Caption об'єкта Form1.
- У вікні дизайнера форми Form1 додайте об'єкти і задайте значення для властивостей Caption і Font (оберіть самостійно) цих об'єктів:
- Створіть процедуру обробки події: натиснуто кнопку Погоджуюсь. У вікні редактора тексту введіть команду створення вікна повідомлення:
- Створіть процедуру обробки події: натиснуто кнопку Не погоджуюсь. У вікні редактора тексту введіть команду створення вікна повідомлення:
- Запустіть проект на виконання. Перевірте дії, які виконуються під час настання подій для об'єктів екранної форми. Якщо є помилки - виправте їх.
procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
MessageDlg('Молодець! У тебе добрі знання з біології!', mtInformation, [mbOk], 0);
end;
procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject);
begin
MessageDlg('Ти помилився. Спробуй дізнатись більше про кровоносну систему!', mtInformation, [mbOk], 0);
end;
Виконуємо самостійно
- Завдання 1. У середовищі Lazarus розробіть проект Моя Україна, за допомогою якого користувач може отримати відомості про столицю нашої держави та її державний устрій, дату проголошення незалежності, кількість населення та загальну площу території тощо. Скористайтеся за потреби довідкою з Інтернету.
- Завдання 2. Розробіть проект Тест із вашого улюбленого навчального предмета та реалізуйте його в одному із середовищ програмування Python. Скористайтеся ідеєю проекту тесту з біології й використайте команди, подані нижче:
# підключення модуля віконного графічного інтерфейсу користувача
import tkinter
# підключення модуля вікна повідомлення
import tkinter.messagebox
# обробка події натиснення кнопки 1
def button_click_yes():
# створення вікна повідомлення 1
tkinter.messagebox.showinfo('Інформація про відповідь', 'Молодець! У тебе добрі знання з біології!')
# обробка події натиснення кнопки 2
def button_click_no():
# створення вікна повідомлення 2
tkinter.messagebox.showinfo('Інформація про відповідь', 'Ти помилився. Спробуй дізнатись більше про коровоносту систему.')
# створення вікна програми
main = tkinter.Tk()
# надання імені заголовку вікна програми
main.title('Тест з біології')
# створення текстового напису
label = tkinter.Label(text='Кров виносить із клітин продукти розпаду, що утворюються в результаті їх життєдіяльності')
# розміщення напису на головній формі
label.pack()
# створення кнопки 1 та її розміщення на головній формі
button_yes = tkinter.Button(main, text='Погоджуюсь', command=button_click_yes)
# розміщення кнопки 1 на головній формі
button_yes.pack()
# створення кнопки 2 та її розміщення на головній формі
button_no = tkinter.Button(main, text='Не погоджуюсь', command=button_click_no)
# розміщення кнопки 2 на головній формі
button_no.pack()
# запуск обробки подій програми
main.mainloop()
Домашнє завдання- Опрацювати підручник: §18 с. 126-129