Сторінка 1

неділю, 4 грудня 2016 р.

Створення програм з кнопками, написами, вікнами повідомлень

Увага! Під час роботи з комп'ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм.
Види навчальної діяльності
Обговорюємо
  1. Як використовувати елементи управління кнопка та напис на екранних формах?
  2. Як змінювати значення властивостей об'єктів у програмному коді?
  3. Як використовувати вікна повідомлень?
Виконуємо самостійно
  • Завдання 1. Змініть проект Мозаїка у середовищі Lazarus так, щоб після натиснення на кнопки КвадратРомб, Діагональ, під зображеними фігурами з'являлась відповідна назва (в об'єкті Label) обраної фігури. Додайте на форму ще дві кнопки Очистити (видалення написів під зображеннями фігур) і Вихід (для виходу із програми).
  • Завдання 2. Розробіть проект у середовищі Lazarus під назвою Подільність чисел, у якому з перших 10 натуральних чисел, розміщених на екранній формі, після натиснення кнопки з обраним дільником будуть відображатися тільки ті, які діляться або на 2, або на 3, або на 4, або на 5. Кнопка Очистити повертає форму до початкового вигляду, а кнопка Завершити – закриває вікно форми (1 - початкове вікно, 2 - вікно після натиснення кнопки з цифрою 2).
  • Завдання 3. В обраному самостійно середовищі програмування розробіть проект Довідник із використанням вікон повідомлень, за допомогою якого користувач може отримати відомості про застосування комбінацій клавіш Ctrl+C, Ctrl+V, Ctrl+X при використанні буфера обміну в офісних програмах, наприклад, текстовому процесорі. Кількість форм вікон повідомлень, їх дизайн та об'єкти сплануйте самостійно. 
    • Якщо ви обрали середовище програмування мовою Python, то скористайтеся ідеями вже створеного проекту, проаналізуйте програмний код, який будете використовувати.
# підключення модуля віконного графічного інтерфейсу користувача
import tkinter
# підключення модуля вікна повідомлення
import tkinter.messagebox
# обробки подій натиснення кнопок 1, 2, 3
def button_click_c():
    # створення вікна повідомлення 1
    tkinter.messagebox.showinfo('Комбінація клавіш', 'Ctrl+C - копіювання')
def button_click_v():
    # створення вікна повідомлення 2
    tkinter.messagebox.showinfo('Комбінація клавіш', 'Ctrl+V - вставка')
def button_click_x():
    # створення вікна повідомлення 3
    tkinter.messagebox.showinfo('Комбінація клавіш', 'Ctrl+X - вирізування')
# обробка події натиснення кнопки Закрити вікно  
def window_close():
    main.destroy() 
# створення вікна програми    
main = tkinter.Tk()
# надання імені заголовку вікна програми
main.title('Гарячі клавіші')
# створення текстового напису
label1 = tkinter.Label(text='Довідник з використання клавіш')
# розміщення напису на головній формі
label1.grid(row=0, column=0,columnspan=3)
# створення кнопки 1 та її розміщення на головній формі
button1 = tkinter.Button(main, bg='yellow', fg='red', text='Ctrl+C', command=button_click_c)
# розміщення кнопки 1 на головній формі
button1.grid(row=1,column=0)
# створення кнопки 2 та її розміщення на головній формі
button2 = tkinter.Button(main, bg='blue', fg='yellow', text='Ctrl+V', command=button_click_v)
# розміщення кнопки 2 на головній формі
button2.grid(row=1,column=1)
# створення кнопки 3 та її розміщення на головній формі
button3 = tkinter.Button(main, bg='brown', fg='yellow', text='Ctrl+X', command=button_click_x)
# розміщення кнопки 3 на головній формі
button3.grid(row=1,column=2)
# створення кнопки 4 та її розміщення на головній формі
button4 = tkinter.Button(main, text='Закрити вікно', command=window_close)
# розміщення кнопки 4 на головній формі
button4.grid(row=2,column=0,columnspan=3)
# запуск обробки подій програми
main.mainloop()
Домашнє завдання
  • Опрацювати підручник: §19 с. 130