Види навчальної діяльності
Обговорюємо
- У чому полягає процес налагодження програми?
- З якою метою у програмах, написаних мовами програмування, використовують коментарі?
- Як аналізувати результати виконання програм?
Працюємо в парах
- Поміркуйте, і створіть засобами тестового процесора порівняльну таблицю процесу налагодження програми у проектах, створених у середовищі Lazarus і середовищі програмування Python.
Виконуємо самостійно
- Завдання 1. Створений проект Перетворення тексту у середовищі програмування Lazarus
Після його запуску у вікні повідомлення користувачі отримують відомості про синтаксичні помилки:
Відшукайте помилки у програмному коді та виправте їх. Запустіть проект на виконання та перевірте наявність логічних помилок у програмному коді.
- Завдання 2. Для обчислень значень виразів у середовищі програмування Python розроблено проект Обчислення виразів, програмний код якого показано нижче
Реалізуйте проект для тестових значень, обраних самостійно, та порівняйте результат виконання програми з результатом, отриманим за допомогою інженерного режиму стандартної програми Калькулятор.from math import cos, pi print('Проект: Обчислення виразів') x = float(input('x = ')) y = float(input('y = ')) # вираз 1 z1 = (abs(x) + abs(y)) / (1 + abs(x*y)) print(z1) # вираз 2 z2 = 1 + abs(y-x) + pow(y-x, 2)/2 + pow(abs(y-x), 3) / 3 print(z2) # вираз 3 z3 = 2 * y / cos(x-pi/6) print(z3) # вираз 4 z4 = x / (1 + x * x / (3 + pow(2 * x, 2))) print(z4)
- Завдання 3. У середовищі програмування Python розроблений проект Розрядні одиниці, у якому в текстове поле вводять 4-значне ціле число, натискають кнопку Розкласти й у текстовому полі отримують запис числа у вигляді суми розрядних одиниць. Наприклад, для введеного числа 5843 отримують 5*1000+8*100+4*10+3*1. Розкоментуйте відповідні рядки програмного коду для реалізації завдання, доберіть тестові значення для перевірки на наявність помилок під час виконання програми, за потреби внесіть зміни у програмний код проекту
import tkinter
import tkinter.messagebox
main = tkinter.Tk()
# створення об'єкта для отримання значення з текстового поля
str_var = tkinter.StringVar()
# опрацювання події натиснення кнопки
def button_click():
# отримання значення введеного рядка і присвоєння змінній s
s = str_var.get()
# розкладання числа (яке є текстовим рядком) у вигляді суми розрядних одиниць
# тут введіть відсутній програмний код
# виведення вікна повідомлення
tkinter.messagebox.showinfo('Сума розрядних одиниць: ', suma)
#створення текстового напису та його розміщення на головній формі
label = tkinter.Label(text='Введіть чотиризначне число:')
label.pack()
#створення текстового поля та його розміщення на головній формі
edit = tkinter.Entry(main, textvariable=str_var)
edit.pack()
#створення кнопки та розміщення об'єкта на головній формі
button = tkinter.Button(main, text='Розкласти', command=button_click)
button.pack()
#запуск опрацювання подій програми
main.mainloop()
Домашнє завдання
- Опрацювати підручник: §22 с. 156